2016-10-21 16:40:13

Godišnji međunarodni skup Hrvatskog društva učitelja i profesora njemačkoga jezika

Hrvatsko društvo učitelja i profesora njemačkog jezika u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, Goethe Institutom i Austrijskim kulturnim forumom organiziralo je  24. godišnji skup, koji se je održao od 14. do 15. 10. 2016. u  Crikvenici.

Otvorenje skupa i prva plenarna predavanja održala su se u petak 14.10. u hotelu Omorici, a radionice i predavanja u subotu i nedjelju, 15. i 16.10 u Srednjoj školi dr. Antuna Barca.

Skup je počeo otvorenjem i programom u hotelu Omorici, gdje su nastupala djeca dječjeg vrtića "Cvrčak i mrav" iz Triblja, sa odgajateljicama Jasnom Car i Aleksandrom Prijić Paladinić, učenici 7.r OŠ Zvonka Cara sa mentoricom Sanjom Krešić, školski zbor SŠ dr. Antuna Barca Crikvenica sa voditeljicom Tatjanom Veljanovskom, učenice Lucija Ereiz, Lucija Bebić te Ivan Vid Čakarević i Laura Lačić sa mentorima Vilianom Malnar i Mladenom Škarom, učenica Gordana Đekić iz Gimnazije Andrije Mohorovičića sa mentoricom Đosi Cetina-Romih te učenik Igor Cepetić iz Obrtničke škole Koprivnica sa mentoricom Blaženkom Abramović.

Temom ovogodišnjeg skupa željela  se naglasiti potreba prilagođavanja koncepta i pristupa u nastavi njemačkog jezika ciljnoj skupini s jedne strane i ishodima učenja s druge strane. Svjesni smo činjenice da dob, psihofizički razvoj učenika kao i brojni drugi čimbenici utječu na pristup osmišljavanju i provođenju nastave. Ako se uzmu dva krajnja primjera na obrazovnoj vertikali: rano učenje njemačkoga u vrtićkoj dobi ili prvom razredu osnovne škole i učenje njemačkoga kao jezika struke na sveučilišnoj razini, uočljiva je izuzetno velika razlika i gotovo da nema dodirnih točaka u konceptu rada s jednom i drugom ciljnom skupinom. Između tih krajnjih točaka obrazovne vertikale nalaze se još brojne razine s različitim ciljnim skupinama čije specifične potrebe i mogućnosti treba uzeti u obzir kako bi nastava bila što kvalitetnija i učinkovitija. Stoga se plenarnim predavanjima i radionicama željelo odgovoriti na dva  ključna problemska pitanja: Što znači prilagoditi koncept nastave specifičnostima ciljne skupine s kojom se radi i koje su to sve specifičnosti koje utječu na pristup nastavi?Kako oblikovati proces učenja i poučavanja jezika koji polazi od ishoda učenja (perspektiva učenika) i ciljeva poučavanja (perspektiva nastavnika)?

 

Za učitelje i profesore organiziran je i izlet u subotu, nakon stanke za ručak. Posjetili su Vinodolsku dolinu - gradinu u Driveniku, Grižane te Kuću Klović, gdje su profesori  probali i domaće frite,  domaći med i ostale pčelinje proizvode. Nakon toga posjetili su Novi Vinodolski.


Srednja škola dr. Antuna Barca Crikvenica